Go to Top

Stroomstoringen en per ongeluk gewiste data medeverantwoordelijk voor de stijgende vraag naar supersnelle data recovery

Bedrijven rekenen steeds meer op digitale systemen en data bij de afhandeling en levering van goederen en diensten, waardoor de behoefte aan supersnelle data recovery groter wordt. Valt een datacenter uit, riskeert een bedrijf niet alleen inkomstenverlies; het kan ook hoge boetes krijgen voor het niet leveren van goederen en diensten. Wanneer een enterprise-storagesysteem dataverlies lijdt telt iedere minuut.

Data recovery Spoedgevallen; 3 voorbeelden uit de praktijk waarbij de betrokken bedrijven tot stilstand waren gekomen als gevolg van dataverlies.

Het eerste geval ging om een globale netwerkprovider die per ongeluk 2 TB aan virtuele data verwijderde. Deze gegevens waren cruciaal voor de dagelijkse taken van het bedrijf. Zoals altijd bij spoedgevallen, moesten de gegevens zo snel mogelijk teruggehaald worden. De ingenieurs van Kroll Ontrack konden de gewiste data binnen drie dagen herstellen en aan de klant leveren.

Het tweede geval was een stroompiek bij de RAID-controller van een technologisch adviesbureau. Beide RAID 1 harde schijven raakten beschadigd waardoor bij beide 500 GB schijven dataverlies optrad. Vanwege de schade aan de harde schijven moest de data recovery in een professionele cleanroom gedaan worden. De experts van Kroll Ontrack gaven de schijven hoge prioriteit en konden de gegevens volledig herstellen.

Het laatste geval was een bedrijf werkzaam in industrial design en engineering, dat door een stroomstoring geen toegang meer kreeg tot zijn virtuele storage-omgeving. De verloren gegevens waren cruciaal voor het nakomen van belangrijke deadlines. De ingenieurs van Kroll Ontrack konden gebruikmaken van de gepatenteerde Remote Data Recovery methode om het datarecovery-proces te versnellen. Met behulp van een veilige internetverbinding met de klant konden de VMFS-volumes gerepareerd worden om zo toegang te krijgen tot de virtuele schijven, en de bestanden te extraheren. De data konden op tijd weer aan de klant geleverd worden, die zich vervolgens aan de belangrijke deadlines kon houden.

Bij verlies van cruciale bedrijfsdata is tijd van wezenlijk belang.

Kroll Ontrack ziet een stijging in de vraag naar Emergency data recovery bij zowel grote als kleine bedrijven. Wanneer er data verloren zijn gegaan kan een bedrijf financiële schade oplopen, waardoor het bedrijf zelf ook gevaar loopt. Omdat cruciaal dataverlies op elk moment kan gebeuren heeft Kroll Ontrack altijd een ingenieur beschikbaar voor het beantwoorden van spoedaanvragen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Picture copyright: Kroll Ontrack GmbH

 

, , ,